.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران آماده برگزاری دومین کنفرانس ملی گردشگری سلامت است
مدیرکل اقتصادی و بین الملل استانداری مازندران با اشاره به برگزاری موفق نخستین کنفرانس گردشگری سلامت در استان، گفت: مازندران آماده برگزاری دومین کنفرانس ملی گردشگری سلامت است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، لیلا واثقی امروز در جلسه بررسی مشکلات ساخت نمایشگاه بین المللی مازندران، اظهار داشت: سال گذشته نخستین کنفرانس گردشگری سلامت اکو در مازندران برگزار شد و مکانی نداشتیم که در کنار برگزاری این کنفرانس، نمایشگاهی دایر کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی مازندران را به عنوان قطب گردشگری معرفی می‌کنیم ساز و کار باید فراهم باشد، تصریح کرد: دومین کنفرانس گردشگری سلامت در ایران به زودی برگزار می‌شود و در تلاش هستیم برگزاری این کنفرانس را به مازندران واگذار کنند.

واثقی گفت: یکی از مشکلات ما در ورود هیئت‌های خارجی به استان این بوده که جایگاهی برای عرضه توانمندی‌های استان نداریم و به این ترتیب است که هیئت‌های خارجی به استان وارد می‌شوند اما بازخورد مورد نظر، اتفاق نمی‌افتد.

احمد حسین زادگان فرماندار ساری نیز در این نشست با بیان اینکه احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران در ساری، در سفر اخیر ریاست‌‌جمهوری به استان مورد تاکید قرار گرفت ضمن اینکه در این زمینه دستور وزیر صنایع را هم داریم، گفت: دستور وزیر صنعت در این زمینه باید عملیاتی شده و ساری دارای مرکز همایش‌های بین‌المللی شود.

وی افزود: صنایع و شرکت‌های متعددی در ساری داریم که صاحب پروانه فعالیت هستند اما شهرک صنعتی ما مانند شهرک ارواح است و دود سفیدی از کارخانه‌ها بلند نمی‌شود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه این مسئله باعث بروز مشکلات در حوزه کارگری و اجتماعی می‌شود، افزود:‌ در حال حاضر با اجرایی شدن برجام و رفع مشکلات هسته‌ای، موانع گمرکی و محدودیت‌هایی که از جانب تحریم‌ها گریبانگیر تجار و صنایع می‌شد به مرور در حال رفع شدن است.

فرماندار ساری با بیان اینکه صنعت، مهمترین بخش در رسیدن به توسعه اقتصادی است، گفت: بسیاری از واحدها در دهه گذشته تسهیلاتی دریافت کردند و به لحاظ لوازم سخت‌افزاری، تجهیز شدند اما اغلب مشکل نقدینگی و بدهی بانکی دارند و اگر بتوانیم موانع را رفع کرده و برای این واحدها فرصت بازپرداخت بگیریم شاید فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنایع، سرمایه‌گذاری و تولید در گرو توجه به اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم مورد توجه شخص رئیس‌جمهوری است.

فرماندار ساری با بیان اینکه جلب و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: باید ساز و کار ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استان در بین مراکز استان‌ها است که مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی ندارد، افزود:‌ احداث این مرکز که مورد تاکید وزیر صنعت است باعث رونق و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذار مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران پیش‌بینی شود، گفت: با همکاری بین بخشی، مشکلات را رفع کنیم و آرزوی مردم ساری برای احداث مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی محقق شود.

وی با اشاره به دستور وزیر صنعت درباره احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران خاطرنشان کرد: این دستور باید عملیاتی شده و ساری دارای مرکز همایش‌های بین‌المللی شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و روند احداث مرکز نمایشگاه‌ و همایش‌های بین‌المللی مازندران در ساری را پیگیری کند، اظهار کرد: این کمیته هر 15 روز یک بار تشکیل جلسه داده و از روند عملیات اجرایی این پروژه گزارش دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.545 seconds.